Avioane pentru Ucraina

In urma cu putin timp, Rishi Sunak, prim-ministrul Marii Britanii a anuntat public ca Anglia va incepe antrenarea pilotilor ucrainieni pentru utilizarea de avioane militare NATO.

Aparent, asta va intari capacitatea militara a ucrainienilor de a se opune militar Rusiei.

De nenumarate ori, Zelenski a solicitat Vestului colectiv sa ii puna la dispozitie avioane F-16, ceea ce Germania, de exemplu, a afirmat clar si raspicat ca nu se va intampla.

Totusi, dupa cum am vazut si cu tancurile, nu numai ca Germania a dat OK-ul dar a avut grija sa se afle si ca trimite 14-88 tancuri!

Ce se intampla in realitate este ca tari NATO incep sa se implice tot mai direct in conflict; asimilarea unor noi arme intr-o armata nu se petrece ca in filmele de la Holywood!

In filmele alea nu se prezinta in ce consta logistica si nici pregatirea din spatele eroilor care sar in primul tanc si incep sa faca prapad sau se arunca intr-un avion si distrug nenumarati adversari cu o singura racheta!

Pilotii si tanchistii sunt atat de pretuiti si orice tehnica se poate sacrifica pentru recuperarea lor pentru ca pregatirea lor dureaza!

Echipajul NATO al unui tanc se considera ca este pregatit cam dupa un an si jumatate de antrenamente iar un pilot militar cam dupa 3 ani.

Abia atunci se considera ca pot avea eficienta in utilizarea armei pe care s-au pregatit.

Daca tancurile sunt cum sunt, adica se deplaseaza pe teren, pe sol (desi si aici putem discuta nitel despre greutatea celor vestice) cu avioanele problema este mai delicata!

Aerodromurile si aeroporturile din Ucraina sunt fixe si usor de indisponibilizat de rachetele rusesti. Din acest motiv, aviatia ucraininana, atat cat mai e, foloseste sosele si autostrazi pentru a ridica in aer avioanele mostenire de la fosta URSS. De altfel, si avioanele si autostrazile au fost concepute pentru astfel de situatii.

Cu putine exceptii si alea de origine sovietica, avioanele militare au nevoie de o echipa complexa de pregatire de zbor dar si de o pista cu o minima amenajare

Cel mai probabil, F-16 vor decola si se vor intoarce pe aeroporturi sau aerodromuri din afara Ucrainei, din Polonia sau din Romania, dupa cum evolueaza in Vestul sau Sud-Estul frontului. La fel de probabil este si ca, pentru a putea opera la capacitatea proiectata platforma aeriana (F-16), pilotii vor fi tot din tari NATO.

In timpul Razboiului din Coreea, razboiul aerian a fost purtat de aviatia URSS cu avioane rusesti revopsite cu insemne Nord-Coreene si piloti rusi in uniformele ochisorilor oblici. Din cand in cand, transmiteau pe radio intr-o coreeana stalcita una si alta. Nimic nu impiedica militarii NATO sa procedeze in mod similar. 

Poate doar instinctul de conservare dupa primele avioane doborate.


Apetitul pentru escaladarea situatiei este de neoprit; in curand vor incepe sa fluture drapele si deasupra unor morminte proaspete din Polonia si Romania.



 


O rugaminte...

Desi s-a inradacinat ideea ca internetul e gratis si fara obligatii, am rugamintea ca, in cazul in care preluati un text de pe aceasta pagina sa o faceti integral, cu mentionarea locatiei de unde provine. In acelasi fel va rog sa procedati si cu imaginile cu continut original. Textele se doresc a fi pamflete. In cazul in care considerati ca sunt altceva, treaba dvs.