Cum au dat ucrainienii cu mucii in balta lovind Podul Kerci

Cei familiarizati cu geografia Marii Negre stiu ca la intrarea dinspre Marea Mediterana sunt doua stramtori, Dardanele si Bosfor. Navigarea prin ele este supusa unor reguli speciale care trebuie indeplinite in pasaj iar pentru ca lucrurile sa mearga fara probleme, este necesar un "pilot".

Rusia închis podul peste strâmtoarea Kerci - defapt.ro

Înainte era posibil să se ia un pilot pentru a traversa strâmtoarea imediat după sosire sau să se treacă strâmtoarea fără niciun pilot.

Dar acum, tot traficul se rezumă la cele trei porturi ucrainene de cereale care operează în Marea Neagră: portul Iujnîi, Odesa și Cernomorsk (fostul Illyichevsk).

Acordul privind cerealele, care a fost oficializat recent între Turcia, Rusia, Ucraina și UE, este condiționat de crearea unui coridor special, HSTC (High Seas Transit Corridor), în apele teritoriale ucrainene, care, la rândul său, face parte din MHC (Maritime Humanitarian Corridor) în Marea Neagră, în vigoare pe durata acordului propriu-zis.

Ce înseamnă acest lucru: a fost creat un coridor cu o lățime de două mile, iar navele care călătoresc spre și dinspre porturile ucrainene sunt aliniate într-o caravană de care nicio navă de război a uneia dintre părți nu are voie să se apropie la mai puțin de zece mile una de cealaltă. Organismul care coordonează toate acestea este JCC(Joint Coordination Centre).

Tratatul privind cerealele în sine are ca termen limită data de 22 noiembrie anul acesta.

Dacă la început totul a funcționat ca un ceas și peste două sute de vracheri și-au îndeplinit deja obligațiile de călătorie pentru a livra recoltele de cereale ucrainene în diferite țări, acum acordul este în pericol și iată de ce.

O parte din infrastructura ucraineană a fost supusă unor bombardamente haotice, care nu pot fi prevăzute (cu excepția depozitelor militare sau a instalațiilor militare, care vor fi atacate cu siguranță.

Navele care sunt acostate în porturile ucrainene depind de încărcarea încărcăturii de cereale pe benzile transportoare. De obicei, o încărcare completă a unei nave - de la 38.000 la 55.000 de tone de cereale - durează o zi sau puțin mai mult în porturi precum Yuzhny.

Structura terestră a portului în sine depinde de electricitate care, mai nou, nu există.

Da, o navă de transport a cerealelor este blocată în Yuzhny de mai bine de cinci zile, așteptând să continue operațiunile de încărcare într-un port pe jumătate inoperabil, cu sistemul de alimentare de la țărm întrerupt.

Astfel de întreruperi nu sunt neobișnuite acum și plasează întreaga afacere cu cereale într-un echilibru foarte delicat. Și aceasta nu este în niciun caz o încălcare a tratatului privind cerealele de către Rusia!

Evident, dorința momentană a Ucrainei și a serviciilor de informații occidentale de a bombarda podul Kerci ce leaga Crimeea de Rusia a fost mult mai mare decât nevoile oamenilor obișnuiți din țările în curs de dezvoltare de a primi alimente.


 

 

Care sunt concluziile?


La ancora in Dardanele si Bosfor e plin de vrachiere care așteaptă să treacă prin coridor - UE plătește.


Porturile ucrainene nu reușesc să facă față consumului de energie; poate ca nu toate, dar sigur cele trei, anticipând deja noi dificultăți tehnice - UE plătește din nou.


Recent, Erdogan a majorat prețul pentru trecerea prin strâmtoare cu pilotaj obligatoriu pentru navele din tratat (pentru navele care navighează spre porturile rusești și ale altor țări din Marea Neagră, pilotajul în Dardanele este opțional) - UE plătește.


Navlositorii și armatorii intră în panică, pierd bani din cauza întârzierilor si cer compensatii - UE plătește.


În cele din urmă, UE este cea care plătește pentru toate complicațiile apărute de la 8 octombrie.

Se anunță moartea tratatului privind cerealele, cu complicația prelungirii acestuia. Rusia deja a jucat scenteta suspendarii din acord si reintrarea dupa rugamintea Turciei. Probabilitatea unei prelungiri dupa 22 noiembrie există, dar este redusă.


Ucraina și UE pierd, Rusia și Turcia (mai ales), câștigă.



O rugaminte...

Desi s-a inradacinat ideea ca internetul e gratis si fara obligatii, am rugamintea ca, in cazul in care preluati un text de pe aceasta pagina sa o faceti integral, cu mentionarea locatiei de unde provine. In acelasi fel va rog sa procedati si cu imaginile cu continut original. Textele se doresc a fi pamflete. In cazul in care considerati ca sunt altceva, treaba dvs.