Domnul A


Domnul A este o persoana importanta. 


Doi presedinti de stat au incercat sa il atace "la temelie". Doi prim ministri, un ministru de interne au incercat sa puna in practica amenintarile politice prin acte normative.

In toate situatiile, domnul A a stat la incasare.

Primul presedinte de stat a fost confruntat cu manifestari uriase de strada care, prin viteza cu care au fost organizate si amploare au facut sa tremure camasa nu numai pe el ci si pe ceilalti politicieni. Cu siguranta, si in "servicii" au fost momente de neintelegere transformata intr-o panica institutionala.

Al doilea s-a gasit sa scoata bumerangul razboiului intern fix in prag de pandemie. Dupa trei luni, situatia era dezastruoasa si, iarasi, "surpraizmadarfacar", capacul a inceput sa tremure pe oala populara.  Domnul presedinte de stat si domnul A si-au dat mana si "pupat Piata Independentii".

In perioada 21 octombrie - 25 octmbrie 2021, un Ordin al domnului A a stabilit niste masuri. Acestea, potrivit reglementarilor, au fost supuse spre aprobare Guvernului. 

Guvernul a adoptat o HG prin care isi insusea o mare parte din masurile propuse de organul administrativ subordonat.

Domnul A s-a suparat si, usor nervos, a iesit in public sa explice ca va corecta eroarea in care s-a aflat Guvernul. La cateva ore, in Monitorul Oficial al Romaniei, aparea actul modificat dupa voia domnului A.

Domnul A a si declarat ca, pentru el, Constitutia nu reprezinta ceva de care trebuie sa tina seama.

Evidentele arata ca domnul A, desi se gaseste din punct de vedere administrativ pe o pozitie inferioara ministrilor este capabil sa modifice vointa intregului Guvern.

Evidentele arata ca domnul A se gaseste intr-o pozitie din care poate combate eficient inclusiv deciziile Presedintelui Romaniei. Nu o face prin mecanismele politice prevazute in legi ci prin instrumente subtile care scapa simturilor noastre. Efectele insa, se vad si ar trebui sa fie motiv de ingrijorare.

Intrucat nu putem decat specula cu privire la instrumentele de mai sus, putem lucra cu unele fapte:

1. Pozitia in cadrul aparatului administrativ il face pe domnul A sa aibe la indemana, perfect legal, conducerea unei armate de 26.000 de militari, urmand ca numarul sa creasca cu inca circa 9000 de militari. 

2. Armata Romaniei are, declarat, circa 70.000 militari si se afla sub comanda Presedintelui. 

3. Prin natura lor, din perspectiva numarul de trupe ("soldati") IGSU este cel putin comparabil cu Armata romana. Diferentele sunt in echiparea cu tehnica de lupta unde IGSU este mai putin pregatit insa in capacitatea de intrare in mediu urban, e posibil ca IGSU sa fie in avantaj.

4. Ambele sunt structuri integrate in NATO doar ca, pe paliere diferite din perspectiva lantului de comanda si coordonare cu Alianta.

Eu ma opresc aici.

O rugaminte...

Desi s-a inradacinat ideea ca internetul e gratis si fara obligatii, am rugamintea ca, in cazul in care preluati un text de pe aceasta pagina sa o faceti integral, cu mentionarea locatiei de unde provine. In acelasi fel va rog sa procedati si cu imaginile cu continut original. Textele se doresc a fi pamflete. In cazul in care considerati ca sunt altceva, treaba dvs.