Chestia cu "Statul paralel" cred ca sta cam asa:
Exista niste interese strategice impotriva carora nu prea poti sa opui
rezistenta. In momentul asta, sunt doua, mari si late. SUA si Germania+Rusia.
Toata "joaca" de la granitele noastre se face intre
acesti doi colosi cu interese enorme. Fiecare din cele doua super-puteri isi
proiecteaza la distanta forta prin doi vectori; forta politica ce are in spate
forta militara si forta persuasiva ce are in spate serviciile secrete. Forta
militara este biciul iar forta persuasiva este forta zaharelului care, desi ar
trebui sa insemne "compromis", de cele mai multe ori inseamna
"coruptie".
"Statul paralel" este asezat tocmai acolo unde se
sfarseste compromisul politic si incepe coruptia. In Romania este de neconceput
o putere politica autista, care sa ignore interesele straine. Veti intreba insa
"ce interese straine dom'le de la o tara atat de saraca?". Pai, Avem
resurse subterane? Avem paduri? Avem forta de munca ieftina? Avem piata de
desfacere cu consumatori needucati?
Daca raspunsul este "DA", atunci aveti imaginea
tintei puse pe Romania. Nu pentru ca Romania este Romania ci pur si simplu,
pentru ca, intamplator, pe acest teritoriu numele statului este
"Romania". Daca raspunsurile sunt "NU", nu va mai pierdeti vremea
citind asta, mergeti la o ambasada si depuneti-va actele de emigrare!
Sa revenim insa... Prin diverse canale, publice, diplomatice
sau subterane, reprezentanti ai diverselor institutii din Romania sunt
informati cu privire la "interes". Sa numim asta "piata
intereselor" pentru a intelege mai usor cum se intampla lucrurile...
Depinde de "cei informati" sa reactioneze intr-un fel sau intr-altul.
La un moment dat, in "piata intereselor" s-a "licitat" ceva
de catre una din super-puteri. Analizand caracterul celor doua aflate in
competitie, presupun ca a fost vorba despre cea mai agresiva dintre ele, adica
SUA. Au "ofertat" doua categorii de decidenti, politicieni si
conducatori ai institutiilor de forta prin - cel mai probabil- seful "de
facto" al SRI, dl. Coldea.
Din ce ne-a invatat istoria, aflam ca cel mai mare dusman al
intereselor straine unui stat este coeziunea populara impotriva respectivului
stat dar si ca implementarea eficienta a acelor interese are loc atunci cand
aceasta coeziune este impiedicata sa se exprime. "Divide et Impera"
este expresia care ne-a ramas de la romani fix pe aceasta speta. In ultimii 25
de ani, dupa Revolutie, o singura structura a avut capacitatea de a mobiliza
masele in jurul unui exponent politic. E vorba despre ceea ce astazi PSD-ul.
Spre deosebire de fortele de dreapta, alegerile l-au desemnat de cele mai multe
ori castigator al votului popular, momentele in care a pierdut conducerea fiind
realizate la limita sau create artificial.
“Statul paralel” este astfel, mai mult un mod de actiune
decat o institutie propriu-zisa; este o confrerie careia ii place penumbra.
Deciziile se iau intr-un esalon restrans si au ca scop mentinerea la comanda
unor institutii care pot combate politicul indiferent de cine alcatuieste acest
politic.
Nu putem avea acces nemijlocit la deciziile luate de aceste
personaje dar le putem analiza prin prisma miscarilor care apar la suprafata,
in spectrul politic.
Putem bunaoara, observa retroactiv cum s-au “asezat piesele pe tabla”, incepand de la ocuparea pozitiilor in instantele specializate in penal si pana la Curtea Drepturilor Omului (CEDO), de unde judecatorul roman (Dl. Barsan) a fost “saltat” si inlocuit cu un judecator “asumat” de UNPR, dna iuliea Motoc. Impreuna cu dna Motoc, personalul auziliar, cei care triaza cererile inainte sa fie prezentate Curtii, a fost de asemeni schimbat. Suprinzator sau nu, cererile prin care se reclamau abuzuri ale statului impotriva cetateanului au inceput sa fie respinse intr-un procent mai mare. A fost doar un exemplu, nu voi intra in detalii…
“Confreria” se sustine reciproc. Acum ceva vreme, era un
obicei ca in comunicatele DNA sa apara o fraza magica: “In cauza, procurorii au
beneficiat de sprijinul de specialitate al SRI”. Fie ministru, fie sef de
pravalie, daca respectivul domeniu cadea in zona de promovare a “intereselor”
licitate, SRI era prezent, facandu-si reclama in fiecare comunicat DNA. Oare e
normal ca un serviciu “secret” sa fie atat de “public”? Sau era o forma de a
anunta pentru cine are urechi de auzit si care nu poate fi vazut in compania
“sistemului”, ca lucrurile decurg normal si ca “echipa” lucreaza conform
planurilor?
Privind retrospectiv, vedem cum personaje politice care
veneau la putere cu intentii oneste (poate) ba chiar foste victime ale sistemului,
s-au transformat pe parcurs in aparatori lipsiti de orice jena. Dl. Ludovic
Orban este un exemplu minunat in acest sens! Discursul sau public a baleiat
ambele extreme! Acum cativa ani spunea despre dna. Kovesi ca este rea, acum ca
este minunata. Imediat ce un dosar important a fost inchis (ca urmare a
faptului ca a “performat”) a fost deschis altul (Dosarul “Transalpina”), care
il va tine in sah sa nu cumva sa o dea in bara…
Un alt exemplu, este dl. Iohannis. Cercetat de ANI condus de
dl. Georgescu, este trimis in judecata pentru incompatibilitate. La ICCJ-ul
condus de dna. Stanciu (care se declara “partenera de nadejde a procurorilor”)
este spalat de pacate dupa cateva ezitari si amanari. Dna Stanciu primeste apoi
numirea din partea Presedintiei la Curtea Constitutionala. Dl. Iohannis a
reusit ceva ce niciun alt primar intr-o situatie similara nu a mai reusit,
anterior sau ulterior, respectiv sa castige si sa anuleze decizia de
incompatibilitate a ANI! Dar dl. Georgescu a fost pedepsit aspru pentru acel
derapaj… Probabil ca a lipsit la sedinta informativa a “conclavului” si nu a
stiut ca pe Iohannis s-a pus miza… A aflat dupa, la pachet cu niste catuse,
defilat prin fata televiziunilor.
Asadar, se poate observa cu claritate “modus operandi”: se ia
un personaj politic relativ obscur, se promoveaza cu ajutorul mijloacelor
online care au acces la categorii sociale aflate in afara “ariei de acoperire”
a USL/PSD samd, se umfla prin metode specifice sustinerea de care pare ca are
parte, in paralel se rezolva situatiile juridice in care respectivul ar avea de
suferit dar se cauta altele care il pot tine in sah permanent.
In paralel cu controlul varfurilor politicii, in public se
propaga mesaje si actiuni care urmaresc cresterea tensiunilor sociale. Fie
ca apar felurite grupuscule sociale
(minoritati) fie ca sunt invocate forte externe “dujmanoase”, este nevoie de o
stare ca de razboi pentru ca necesitatea institutiilor de forta sa fie
relevanta.
“Lupta cu coruptia” face parte din acesti vectori ai spaimei,
fiind indicata ca sursa tuturor relelor din societatea romaneasca. Din cauza
coruptiei nu se nasc copiii la termen, din cauza coruptiei nu gasim locuri de
parcare, din cauza coruptiei nu se fac drumuri, din cauza coruptiei nu primim
viza de SUA samd… Coruptia din Romania nu este cu nimic mai mare sau mai
profunda decat coruptia din alte tari care isi vad linistite de treaba si care
au reusit sa se dezvolte in pofida unui indice de perceptie a coruptiei mai
mare decat era in Romania acum 10 ani! De altfel, un motiv de mirare ar trebui
sa fie pentru orice om care gandeste, faptul ca, dupa ani de lupta intensa
rezultatele sunt fix pix, ba chiar as zice ca pe dos intrucat dosarele “cu
greutate” incep sa se finalizeze cu niste achitari absolut rusinoase… De buna
seama ca, lucrand “la sigur”, DNA s-a deprofesionalizat dar asta a iesit la
lumina abia cand au inceput sa fie eliminate liniile de comanda din cadrul
“sistemului”.
Pe de alta parte, clasa politica va incerca (si daca nu
incearca, ar fi bine sa o faca) sa preia “interesul licitat” si sa inceapa sa
il negocieze! Daca va reusi sa ii convinga pe ordonatori ca, in politica
externa dar si in ceea ce privestere tratamentul vectorilor interesului extern,
schimbarile nu vor fi dramatice, atunci vor avea sansa de a ramane si la putere
dar si in libertate. Spre deosebire de echipa “oculta”, politicul poate (si
este singurul) care poate modela societatea tocmai prin “politicile publice”.
Esecul clasei politice sustinute de “sistem” de a realiza
politici publice care sa isi apropie masele sociale suficient cat sa il voteze
in majoritate se datoreaza partial faptului ca au actionat permanent intr-un
hatis de “relatii” si beneficiind de sustinere in afara concurentei economie
normale (ca urmare a faptului ca au evoluat inconjurati de societati
‘acoperite”) si partial faptului ca le lipseste validarea printr-un proces
democratic. Oricat de imperfecta este democratia, ea are avantajul de a testa
eliminatoriu personajele…
Imi este teama insa, ca pentru SUA este de nepermis sa existe
o conducere politica cu larga sustinere populara problema fiind cu atat mai
mare cu cat resursele naturale sunt mai bogate.
Nici macar sa ne incordam spre SUA nu avem cum, sub pretextul
“amenintarii” rusesti fiind acum ocupati “de facto” de trupe NATO… Ca o
paranteza, sunt vecini cu pozitie strategica mult mai importanta dar care nu au
baze militare SUA pe teritoriul lor… Desigur, nici resurse insa nu creeeeed ca
e vreo legatura!
Asadar, asta este “cheia” in care eu urmaresc ce se intampla in
jurul nostru zilele astea si astept cu nerabdare decizia d-lui Iohannis in ceea
ce o priveste pe dna. Kovesi.