23 iunie 2008

Autoklass de cacat!


Am primit o scrisorica.

Parerea mea este ca a fost pierduta si, in mod accidental a patruns in cutia mea postala, pentru simplul motiv ca eu, la spagarii si incompetentii de la Autoklass nu mai pun piciorul, cu atat mai putin anvelopa Mercedesului meu!
Iata si argumentele:
Am un MB, clasa E270 fabricat prin 2003. Transmisia este automata. Masina are pedigree, in sensul ca, in cartea tehnica, sunt toate reviziile facute, taman la reprezentanta MB, Autoklass.
La un moment dat, am observat o usoara vibratie tranzitorie, la atingerea unui anumit regim de turatie/tractiune.
Am fost la "profesionistii" de la Autoklass pentru diagnostic si am p lecat cu o factura proforma pentru inlocuirea unei piese la convertizor (ceva pe la transmisie) in valoare de, tineti-va bine si memorati suma, 1500 EUR!
Am decis ca nu merita inca sa ma ocup de chestia asta, astfel incat mi-am vazut de drum, cum se zice.

Alta intamplare, de data asta subiect fiind un amic de al meu, cu MB clasa C, tot 270, cutie foarte asemanatoare, automata.
Masina lui prezenta alte simptome: intra in protectie in momentul in care se incalzea, nu mai schimba treapta si refuza sa depaseasca 2400 RPM.
Vizita la Autoklass, factura proforma cutie: 4500 EUR.

Nu mai va spun cate forum-uri am citit, in special de prin UK, cat am intrebat prin stanga si prin dreapta, cu problema mea! A lot, man, a lot!

Bref este ca am ajuns la o concluzie: uleiul din cutie isi pierduse vascozitatea si, de aici, problemele si ale mele si ale amicului!
Pentru ca problema mea nu era atat de acuta, l-am sfatuit pe amic sa schimbe uleiul de cutie, garnitura si filtrul.
Amicul, a doua zi a fost la Autoklass si le-a cerut sa schimbe uleiul si filtrul. Pentru asta a platit undeva in jur de 1000 lei. Cand sa ceara factura, nema. Nu mergea casa de marcat ca se facuse ora 5! A ramas sa treaca a doua zi.
A doua zi, se duce omul la Informatii, spune ca vrea factura pentru operatiunea din ziua precedenta. Stupoare! Numarul masinii nu figura in sistemul informatic iar banii au fost zariti de amic in sertar, intr-o tipla. Era ora pranzului. Nitel scandal, cu chiu cu vai, a obtinut factura respectiva.
Masinuta lui a mers cam 500 de km, ok, apoi, brusc, fara avertisment, a incetat sa mai intre in viteza.
Intre timp, am ajuns si eu la mecanicul meu traditional si l-am rugat sa schimbe uleiul de cutie si alea-alea. A doua zi, masinuta era brici, nu mai facea problema cu vibratia. Interesant este ce mi-a spus mecanicul si mi-a si aratat dovada: Uleiul de cutie nu a fost niciodata schimbat!!! Never ever!
Deci, javrele de la Autoklass ma puneau sa cumpar piesa de 1500 EUR in loc sa imi schimbe uleiul de cutie, contra a 100 EUR, ca atat m-a costat la mecanicul meu! E adevarat, nu imi pune manopera, m-a costat doar uleiul, garnitura si filtrul.
Revin la amicul meu, cel cu cutia moarta: Dupa ce i-a murit in trafic masina, a ajuns pe undeva pe la un alt mecanic. A insistat, banuind ceva, sa ii fie schimbat uleiul de la cutie. Surpriza totala, uleiul era acelasi de cand iesise masina din fabrica! In loc sa fie transparent, era negru. In loc sa fie clar, era branzit, iar filtrul era colmatat si inegrit de vechime!
A schimbat uleiul si acum e ca noua masina.
In cazul lui, 4500 EUR in loc de 100 Eur!!!
Pai, sa nu spui despre Autoklass ca e plin de nesimtiti? Prima lor grija este sa nu te lase pe tine, proprietarul masinii, sa asisti la opeatiunile pe care la fac ei acolo, in atelier!
De ce sa nu asisti daca nu este nimic de ascuns? Raspunsul e clar, ca sa nu vezi ca ponteaza degeaba, ca nu fac mai nimic atunci cand e vorba de revizii sau intretinere curenta si asa mai departe! Totusi, sunt banii mei si vreau doua chestii de acesti bani:
-chiar sa se faca treaba facturata si;
-treaba sa fie facuta cum trebuie, nu la misto!
Aaa, la una din revizii au uitat sa monteze o piulita care tine rezervorul de apa pentru parbriz si capacul de protectie al filtrului de aer! Dar asta e o chestie marunta!

Eh, si in acest context, primesc scrisorica de care v-am spus. O aveti aici ca sa va minunati, mai ales de "profesionalismul" oamenilor lor! Ca exigentele Autoklass sunt jos de tot este dovedit si de faptul ca cel sau cea care a redactat scrisoarea habar nu are cand si unde se pun mai multi de "i", dar, mai ales, unde NU se pun! Hliziti-va si voi!

Acuma, incerc sa gasesc pe cineva care stie germana ca sa le fac un pustiu de bine la MB si sa afle si firma muma ce fel de reprezentaRE au aici la Romanica.

4 comentarii:

elize spunea...

imi pare rau sa te dezamagesc, insa Ion Tirirac nu are nici o legatura cu Autoklass, de numele lui este legata Casa Auto; mai mult decat atat, nici Autoklass si nici Casa Auto nu sunt reprezentante Mercedes, ci doar centre autorizate de vanzari si service Mercedes -Benz; reprezentanta Mercedes este undeva pe Bd Expozitiei, pe la Piata Presei, si se numeste exact Mercedes-Benz Romania; asa ca mai documenteaza-te

Adrian spunea...

Nu ma dezamagesti. Imi este indiferent cine detine Autoklass, dar, dupa corectia administrata, ma las de laudat ROMSTAl (hihi). In rest, Auto... este reprezentanta firmei Mercedes. Reprezinta firma aici prin faptul ca vine si repara, in felul ei. Cuvantul original nu are TZ, dar am corectat in text pentru a nu fi loc de echivoc. Multumesc pentru info.

Babus Cezar spunea...

Am cumparat o toyota de la Autoklass.
Sa va spun cum vand baietii de acolo masini, probabil ca stiti si totusi... Cumpara masini la mana a cinspea dau cu silicon si mici reparatii cat sa nu le vezi si bum la vanzare, lucioase faine.
Nu mai mergeti la Autoklass, sunt niste jepcari ordinari, cum frate sa vinzi masina cu defecte la caseta de directie si cu roata de rezerva desumflata? Nu mai zic de restul, masina cumparata din showroom.

teianu.g spunea...

AM AVUT SI EU PROBLEME LA AUTOKLASS... PIERA SI SUD CEL DE PE MIHAI BRAVU ,CALEA VACARESTI!
DRAGI ROMANI AICI SUNTEM in ROMANAIA deci asta cu lasati cheia in service si se ocupa baietii este la misto!!!...ca baietii se ocupa sa faca treaba cat mai romaneste posibil si la UN COST CAT MAI MARE posibil....
1)in primul rand cei care sunt la receptie incerca cat pot de mult,REPET CAT POT DE MUUUULT CU MUUULTA NESIMITIRE SA ITI UMFLE FACTURA...SA ITI BAGE PE GAT NISTE OPERATIUNI CARE IN REALITATE NU SE FAC,bineinteles ei fiind platiti si la comision din ceea ce vand.(am asistat la o discutie in care discutau ca, un clinet nu a venit la programre si ca atunci cand o sa vina o sa ii bage vreo 4-500 de ron in plus la facutura si o sa il ierte)))???
2)INCERCA CAT POT EI DE MULT SA NU ITI DEA GARANTIE LA MANOPERA SI LA PIESE,MAI ALES DACA MASINA A FOST IN GARANTIA DE FABRICA SAU CEA EXTINSA IN MOMENTUL REPARATIEI initiale,la modul ca DACA se strica si vii la constatare o TOT DAU LA INTORS,CA E ALTA STRICACIUNEA CA SA VEDEM...,CA VEZI DOAMNE DACA ATUNCI NU AI PLATIT ACU TRE SA PLATESTI,dau vina pe mecanicul care a reparat sau ca vezi Doamne si mecanicul asta care a lucrat acu trebuie platit,ca nu a muncit degeaba...VIN CU NISTE SCUZE ABERNATE BA CHIAR recunosc ca nu au ce sa ii faca defectiunii si ca e normal cum se comporta masina in conditiile in care se comporta cum se comporta inaintea defectiunii.(ADICA TE PUN SA SCHIMBI O GRAMDA DE PISE SI MASINA SE COMPORTA LA FEL,DAR E NORMAL.)????
3)vopsitoria este de rahat,se vopseste cu scame si lacul este aplicat prost.
4)ai programare la 11 si intri al 14 sau ai programare la 8 30 si intri la 11.
5)daca nu stai langa masina risti sa pleci cu piese nemontate la loc... CA DOAR SUNTEM LA MERCEDES .
SUNTETI O RUSINE PENTRU ORICE SERVICE!!!MAI ALES CA REPREZENTATI MERCEDES...CAM ASA STAU LUCURILE SI LA TIRIAC AUTO ...DE EXEMPUL DACA INTREBI CAT COSTA O ANUMITA PIESA ,bineinteles ca iti dau varianta ceam mai scumpa daca se poate ca inca 2-3 piese in plus pe motiv ca asa vine piesa altfel nu se poate comanda ....SI ASTIA NISTE ATARNATORI!...

 
hares-thief